I 17 år har Carlsberg haft en fast plads på Liverpools røde trøjer, men fra næste sommer er det ikke længere det danske bryggeri, der skal pryde brystet på spillere som Fernando Torres, Steven Gerrard og Daniel Agger.
I stedet for at reklamere for øl skal Liverpool nu have en banks logo på trøjen. Klubben har nemlig indgået en fireårig aftale med Standard Charteret Bank fra sommeren 2010. Ifølge rygterne får Liverpool knap 700 millioner kroner for aftalen.
Liverpools direktør, Christian Purslow, udtrykker stor tilfredshed med den nye aftale til klubbens hjemmeside.
"Der var stor interesse for sponsoratet fra mange stærke mærker og navne, men i Standard Chartered mener vi at have fundet den ideelle partner, der kan hjælpe os med at nå vores ambitioner. Det er tegn på fremskridt for klubben, at vi nu er i stand til at sikre den største kommercielle aftale i klubbens historie," forklarer han.
Carlsberg er dog stadig særdeles aktiv på det engelske marked. For eksempel har bryggeriet lige forlænget en sponsoraftale med det engelske fodboldforbund, FA.