"Kunden har altid ret" plejer at være mantraet, når man står i tøjbutik, restaurant eller sidder i kassen og arbejder med direkte kundekontakt.
Men sådan er det ikke nødvendigvis.
I dette tilfælde fik en kunde nemlig verbalt overfuset en kvindelig ekspedient i Rema 1000 i Middelfart så voldsomt, at hun brød sammen og måtte forlade butikken.
Og det fik købmand og butiksejer, Jesper Møller, til tasterne med et opslag på Facebook, hvor han opfordrer folk til at passe på hinanden. Det skriver Dagens.
- "Du havde måske en dårlig dag men det giver dig ingen ret til at skælde og smælde og nedgøre pigen i en sådan grad at hun var helt kørt ned", skriver han i opslaget.
- Det sker jo, at folk har en dårlig dag og lader det gå ud over personalet, men den her situation tog overhånd. Derfor måtte medarbejderen forlade kassen midt i den næste ekspedition, fordi hun var blevet så overrumplet, at hun begyndte at græde, uddyber købmand og ejer af Rema 1000 Middelfart, Jesper Møller, overfor BT.
Den mandlige kunde havde en søndag aften i Rema 1000 forsøgt at snyde sig foran en kørestolsbruger i køen. Det havde startet en hed diskussion mellem ham og en anden kunde.
Da den 18-årige ekspedient efterfølgende beder dem om at dæmpe sig, modtager hun verbale skyts resten af mandens tid i butikken - både før, under og efter betjeningen af ham.
Standhaftigt står hun imod, mens akten står på.
Men efter manden har forladt butikken, må hun afbryde ekspeditionen af næste kunde for at løbe ud bag butikken og bryde sammen i gråd. Situationen var simpelthen for voldsom.
Det har nu fået købmand, Jesper Møller, til at opfordre den rasende mand til at møde op og give ekspedienten en undskyldning.
Se Jesper Møllers, butiksejer i Rema 100 Middelfart, Facebookopslag her...