The Frog & Bull restaurant i Austin, Texas havde kun haft åbent i fire en halv måned, da den måtte lukke ned i midten af marts pga. corona.
Det er hårde tider for David Fernandez, som ejer stedet, der serverer tapas, bøffer og skaldyr. Men heldigvis fik restauranten – som mange andre i USA – så lov til at åbne i weekenden. En familie kom ind og bestilte det bedste fra menuen sammen med et par gode flasker vin, fortæller ejeren til mediet Today, og den samlede regning var en af de bedre og lød på næsten 2.000 kroner.
Gæsten, som havde besøgt restauranten flere gange igennem den korte åbningstid tilbage før corona-krisen, sagde til den unge tjener, 18-årige, Josh Pikoff, at han bare kunne lægge det dobbelte på regningen, så den lød på 4.000 kroner. Tjeneren blev lidt perpleks og spurgte sin chef, hvad han skulle gøre, og om det var ok.
Da han kom tilbage til bordet, sagde gæsten, at udover tjenerens tip, ville han også gerne lægge ekstra $1.000 (6.800 kr.) til restaurantens ejer i håb om, at det ville hjælpe forretningen lidt.
David Fernandez takkede mange gange, gav prompte sin unge tjener de 2.000 kr. og beholdt selv resten til den slunkne kasse.
- Vi kæmper hver dag for vores overlevelse, så sådan en generøs handling gør hele forskellen, fortæller han til Today.