Herhjemme kunne vi godt bruge en anelse mere høflighed og god service.
Det mener entertaineren og bloggeren Annette Heick, der i sin søndagsklumme i BT efterlyser mere servicemindede butiksansatte.
Annette Heick har netop været i USA og blev der i forretningerne mødt af ekspedienternes klassiske spørgsmål "How are you today" (hvordan har du det i dag).
Annette Heick filosoferer over, at spørgsmålet kan virke overfladisk på danskere, men at det faktisk slet ikke er det.
"Det er et spørgsmål, som skal fortælle kunden, at han ikke er ligegyldig. Det, vi kender som høflighed. Og det skal vise kunden, at ekspedienten går op i at give kunden en god oplevelse. Det kaldes service," skriver hun i klummen i BT.
Hvor hun nævner, at hun forleden var en tur i varehuset Magasin og der blev betjent af en sød og tjenstvillig pige.
Den unge ekspedient var så dygtig, at Annette Heick efterfølgende roste hende.
"Og så tænkte jeg over, hvor meget gladere vi begge to var blevet. Og det slog mig, at oplevelsen snarere var sjælden end forventelig."