Boxer TV har fået en bøde på 100.000 kroner for ikke at oplyse mindsteprisen på et kampagnetilbud på deres hjemmeside.
"Forbrugerne har krav på at vide, hvad en aftale helt konkret vil forpligte dem til økonomisk - og det er mindsteprisen et godt udtryk for. Jeg forventer, at forbrugerne fremover kan regne med at få den samlede pris tydeligere oplyst," lyder det fra forbrugerombudsmand Henrik Øe i en pressemeddelelse.
I kampagnetilbuddet blev den månedlige pris samt den halvårlige kortafgift angivet. Det var imidlertid ikke oplyst samme sted, hvad forbrugeren mindst skulle betale i bindingsperioden på 12 måneder. Den samlede pris blev først oplyst, når forbrugeren klikkede på ikonet "Læs mere".
Allerede i efteråret anmeldte forbrugerombudsmanden Boxer TV, og siden har parterne været i en dialog omkring problemet. Den lange ventetid har medført, at bøden er blevet dyrere.
Nu ser det dog ud til, at Boxer TV har taget det alvorligt. Selskabet har efter forbrugerombudsmandens henvendelse straks erkendt fejlen og accepteret bøden, lyder det i pressemeddelelsen fra forbrugerombudsmanden.
Boxer har 700.000 kunder i Sverige og er stadig i gang med at erobre det danske marked.