Program- og nyhedschef Suzanne Moll, hvad siger du til, at TV 2 Radio har mistet 141.000 lyttere på en måned?
»Alle, der kender noget til radio, ved, at i sommersæsonen falder lyttertallene, og at man ikke kan læse noget ud af én måneds lyttertal. At se på tallene måned til måned er useriøst. Man kan ikke bruge månedstal til noget.«
Hvorfor ikke?
»Lyttemønstre er meget konservative, derfor har man altid brugt kvartalstal. Det er kun folk, der ikke ved noget om radio, der hidser sig op over det her. Alle andre nylancerede kanaler dykker i anden måned. Vi har fået dykket i fjerde måned«.
Hvad hvis det samme sker næste måned?
»Vi er inde i sommerperioden, så det kan det meget vel være, at vi taber flere lyttere, men jeg tvivler på, at vi mister 140.000 igen.
I støvsugede det danske medielandskab for kendisser, er den strategi slået fejl?
»Vi har måske forsømt at tage højde for, hvor mange vandbærere der skal til for at lave gedigen radio. Og vores lancering var så forceret, at vi kun havde 14 dage til at øve - vores øvetid foregik nærmest foran mikrofonen.«
Hvad vil I gøre nu?
»Vi arbejder med nogle nye planer, som vi ikke kan sige noget om, men vi er i fuld gang med at finde ud af, hvordan vi skal organisere os, og hvordan vi skal sende fra august.«