175 kroner om dagen. Det er, hvad skuespiller Bodil Jørgensen får for svie og smerte, efter hun for tre måneder siden brækkede alle ribbenene, begge kraveben og den ene hofte.
Det skete, da hun blev ramt af en 2,4 ton tung traktor under optagelsen til den nye Far til Fire film.
"Det står jo slet ikke mål med de lidelser, Bodil går igennem," siger Morten Søborg, der er gift med Bodil Jørgensen.
Læs også: Søs Egelind: 'Et under, at Bodil overlevede'
Arbejdstilsynet har netop givet filmselskabet ASA Film en bøde på 70.000 kroner, fordi sikkerheden ikke var i orden under optagelsen.
Dertil kommer, at filmselskabets forsikringsselskab Tryg skal betale Bodil Jørgensen erstatning for tabt arbejdsfortjeneste.
Alligevel mener Morten Søborg, at filmselskaberne og deres forsikringsselskaber slipper for billigt, når der sker ulykker. Og det går ud over sikkerheden i filmbranchen.
"Den her latterligt lave erstatning er medvirkende til, at sådan noget kommer til at ske igen," mener han.
Ville koste kassen i Hollywood
Morten Søborg er selv filmfotograf og har arbejdet i 16 forskellige lande. Ifølge ham er sikkerhedsniveauet i den danske filmbranche lavere end i lande som England, Tyskland og USA.
Læs også: Efter Bodil Jørgensen-ulykke: Filmfolk lever livet farligt
Når de går mere op i sikkerheden i andre lande, er det fordi, det koster kassen for forsikringsselskaberne, hvis der sker en af skuespillerne noget, mener han.
"Jeg tør slet ikke tænke på, hvad det ville koste, hvis en af de store filmstjerner kom til skade," siger han.
Derfor har forsikringsselskaberne en agent med på optagelserne, der står for sikkerheden. Det burde der også være i Danmark, mener han.
Og den ide er de ikke afvisende over for i filmselskabernes brancheorganisation.
"Det er sandsynligt, at det vil være et godt værktøj," siger Klaus Hansen, der er direktør for Producentforeningen.
Han har netop sat gang i en undersøgelse af, hvornår og hvorfor der sker ulykker i filmbranchen. Når den undersøgelse er færdig, vil han kigge nærmere på forslaget.
"Der kommer rigtig mange gode forslag, og Morten Søborgs forslag kommer med i idebanken," siger han.
Ingen forsikrignsagenter herhjemme
I Hollywood er Fireman's Fund et af de største forsikringsselskaber. De oplyser til Avisen.dk, at de har et hold af agenter, der hver har over 20 års erfaring i filmbranchen, som holder øje med sikkerheden på de film, de forsikrer.
Morten Søborg har oplevet det samme på filmoptagelser i England.
"Hvis forsikringsselskabets agent ikke mener, det er forsvarligt, bliver filmen ikke forsikret, og så bliver den ikke til noget," siger han.
Men sådan er det ikke herhjemme.
"I Danmark er der ikke tradition for at stille krav til sikkerheden, heller ikke
ved filmoptagelser," siger Tanja Frederiksen, der er pressetalsmand i Tryg, som forsikrer ASA Films ansatte.
Der udover har filmselskaberne typisk et forsikringsselskab til at forsikre filmproduktionen. De har heller ikke agenter med ude på optagelserne.
"Men vi har forskellige andre procedurer, hvor vi kontrollerer mange af de ting, som foregår," siger Jens-Georg Hansen fra CMC ApS & Media Insurance.