Over 1.000 varer i Coop Danmarks butikker bliver fremover billigere. Dermed kan kunderne se frem til en billigere indkøbstur, når turen går til enten Kvickly, Super Brugsen, Dagli' Brugsen eller Fakta.
Istedet for tilbudskampagner vil supermarkedskoncernen nu sætte forskellige varer ned til en fast, lav pris. Det skriver finans.dk.
Koncerndirektør i Coop Danmark, Jens Visholm, fortæller, at prisnedsættelserne er en del af en ny tre-årig strategi om at give kunderne mere for pengene.
- Vi ved fra vores analyser, at 47 pct. af vores kunder er trætte af hele tiden at skulle holde øje med tilbud. De ønsker ”ærlige varer til ærlige priser”, som er hele udgangspunktet for brugsforeningsbevægelsen, siger Jens Visholm til finans.dk.
Kunderne kan se frem til nedsatte priser allerede denne uge. Prisfaldene vil på enkelte varer være helt op til 20 procent.
Kaster sig ikke ind i 'priskrig'
Tidligere har Coops adm. direktør, Peter Høgsted, meldt ud, at prisnedsættelser ikke var vejen frem.
Direkte adspurgt hvordan de udmeldinger hænger sammen med, at Coop nu sænker priserne, svarer Jens Visholm, at de faste prisnedsættelser er en del af en langsigtet strategi. Der er altså ikke tale om, at man kaster sig ind i en 'priskrig'.
- Det harmonerer rigtig godt. Allerede i vores strategiplan i 2014 var det et klart element at sænke priserne på sigt. Det var et mål at give kunderne hjælp i tilbudsjunglen, for mange af kunderne er trætte af at holde øje med, om en vare er på tilbud eller ej. Derfor gør vi det nu mere enkelt for kunderne, siger Jens Visholm til finans.dk.
Brugsforeningerne i Coop har før luftet deres utilfredshed over, at Coop ikke ville gå ind i en priskrig.
Jens Visholm fortæller, at de faste prisnedsættelser først og fremmest er lavet for at komme kunderne i møde. Opbakningen i koncernen er dog stor, siger han også.