Traditionen tro udgiver Ryanair her sidst på året en kalender 'The girls of Ryanair', hvor flyselskabets stewardesser poserer i bikini eller frækt undertøj.
Også i landets aviser kan man se det irske flyselskab gøre brug af de letpåklædte stewardesser i annoncer for selskabet.
"Lækre priser & besætning", står der i reklamen, der bl.a. bringes i dagens i store dagblade.
Her smiler to stewardesser iført sort undertøj udfordrende til kunderne. Samtidig er der et link til Ryanair.com, hvor man kan købe velgørenhedskalenderen for 2012.
I SAS har man noteret sig konkurrentens metoder, men man har ingen planer om at kopiere den frække lillebror.
"Jeg er ikke sikker på, at vores ansatte vil synes, at det er sagen at optræde i bikini i en kalender, der sælger world wide," siger Per Møller Jensen, vicepresident for Brand, Markering & EuroBonus til Newspaq.
Per Møller Jensen, der selv har boet seks år i London, mener, at Ryanair kan slippe af sted med kalenderen, fordi pengene går til et godt formål.
"Når man gør noget for velgørenhed i lande som Storbritannien og Irland, så kan man næsten slippe af sted med alt, fordi det er så vigtig del af samfundet," siger Per Møller Jensen.
Alligevel er han ikke i tvivl om, at kalenderen, der koster 75 kroner, også tjener et kommercielt formål.
"Michael O`Leary er så tilpas skruppelløs, at han også tænker på penge, og så er kalenderen med til at cementere den profil, som Ryanair ønsker, at de er lidt frækkere end alle andre," siger Per Møller Jensen.
Med andre ord en helt anden stil end SAS.
"Det kan da godt være, at vi ville kunne finde 12 ansatte, der vil stille op i sommerkutyme, men det passer ikke ind i vores markedsføringsstil," siger SASs brandingchef.