Du kender det måske selv. Du har siddet på nettet og fundet en vare, som du gerne vil købe, men du vil gerne lige prøve den. Derfor går du først ned i en butik og prøver den, inden du bestiller den online.
Hvis du gør sådan, så er du langt fra den eneste, skriver tekstilforum.no.
En ny norsk undersøgelse viser, at der er 70 procent af folk under 35 år, der går ned og prøver varerne i de fysiske butikker for derefter at købe dem på nettet.
"Et stigende antal netbutikker kombineret med en forretningsstruktur, der gør, at de kan levere hurtigt og omkostningseffektivt, giver nethandel en stor konkurrencefordel, som går ud over fysiske butikker," siger Bror Stende, branchedirektør for mode og fritid i Hovedorganisasjonen Virke, til Tekstilforum.no.
Der findes også mange - hele 32 procent - som i undersøgelsen angiver, at de tjekker prisen på de varer, som de prøver i butikkerne, før de køber dem i den fysiske butik.
Kilder: tekstilforum.no og MX.dk