Et digitalt værktøj, som hjælper kirken med at blive nærværende og mere tiltrækkende for de yngre brugere. Det er, hvad Christian Steffensen mener at have skabt med den cloudbaserede IT-løsning kirkeweb.
Virksomheden har siden lanceringen for to et halvt år siden fået tre millioner kr. i finansiering og vokset til 20 medarbejdere, som i øjeblikket betjener en femtedel af Danmarks kirker
Christian Steffensen går med planer om at udvide til Tyskland og England.
- Vi har 50 kunder i Tyskland nu, men der er mindst 30.000 tyske kirker og mere end 100.000 i Europa. Vi har altså også noget at lave i morgen, siger iværksætteren til Berlingske Business.
Inspirationen har han fået fra sit eget liv, da Christian Steffensen fra barnsben har set sin mor kæmpe med administrative opgaver, som tog fokus fra hendes virke som præst.
- Min mor sad og skulle lave invitationer og sende dem ud, holde kontakten, lave hjemmesider, styre kalendere og en masse andre ting. Det tog tid fra kerneopgaverne, og hun manglede et godt værktøj, siger Christian Steffensen til Berlingske Business.
Kirkeweb samler kirkens digitale opgaver og gør den samtidig nær og interaktiv.
Samtidig gør værktøjet det muligt for præsten både at nå ud til egne burgere, men også til at kommunikere på tværs af sognene.
Newspaq