Det kan ofte være en sjov oplevelse og en mulighed for at møde kollegaer fra andre virksomheder i branchen.
Men rent økonomisk er det sjældent en god idé for virksomhederne at sende deres medarbejdere på et par dages eller måske flere ugers efteruddannelse.
Det vurderer firmaet ImpactResearch, der sammen med amerikanske forskere har tjekket, hvad der kommer tilbage, når de ansatte tager på kursus.
Og konklusionen lyder, at kun 15 procent af de penge, som virksomhederne bruger på efteruddannelse, kommer tilbage i form af bedre resultater fra medarbejderne.
Undersøgelsen er amerikansk, men det ser ikke bedre ud i Danmark - tværtimod.
"Min erfaring er, indtil videre, at det faktisk ser lidt værre ud herhjemme. Og det er baseret på virksomhedernes egne skøn, at det er meget lidt, der kommer tilbage til virksomhederne i form af bedre resultater," siger Conny Bauer, der er direktør i ImpactResearch, til DR.
Sidste år brugte private og offentlige virksomheder mere end 10 milliarder kroner på efteruddannelse og kurser.