Mens Lars Løkke har iført sig både stram spandex og cyklet med sine Facebook-venner samt fejret Sildens Dag i Hundested, har Helle Thorning-Schmidt iklædt ikonisk rød frakke delt roser ud på gader og stræder i tvivlerbyerne.
En optælling af de to statsministerkandidaters aktiviteter gennem valgkampen foretaget af Newspaq viser, at de to har lagt helt forskellige strategier.
Lars Løkke Rasmussen har mødt vælgerne til mere utraditionelle arrangementer otte gange, mens Helle Thorning-Schmidt har holdt sig helt til traditionelle socialdemokratiske metoder. 12 gange har hun delt roser ud, men hun har holdt sig helt fra speedway og kolonihaver.
De to strategier giver god mening på hver sin måde, vurderer politisk kommentator Peter Goll, der tidligere har rådgivet SF.
"I en valgkamp gør man jo meget for at bryde de myter og fordomme, der er om en kandidat, og det er der forskellige måder at gøre på. Socialdemokraterne ved fra tidligere valgkampe, at når Helle Thorning møder folk personligt, så gør hun et stort indtryk," siger han til Newspaq.
Venstre prøver i stedet at skabe opmærksomhed i medierne ved at lade statsministeren deltage i de mere fjollede arrangementer, lyder analysen fra Peter Goll. Han mener, det virker fint for Løkke, men ville virke dårligt for modkandidaten, som har ry for at moderne og elitær.
"Når man har det image, Helle Thorning-Schmidt har, så ville det virke dobbeltmoralsk," siger han.
Det er dog ikke kun fis og løjer, der har stået på Lars Løkke Rasmussens program de sidste knap tre uger. For eksempel har han besøgt 12 skoler og uddannelsesinstitutioner, mens Thorning kun har været på fire.
Fem virksomheder har haft besøg af statsministeren, mens kun to har haft besøg af Thorning-Schmidt. Til gengæld har hun været gæst på 28 journalistiske redaktioner herunder en hel del lokale. Løkke har kun besøgt store landsdækkende medier som P3, DR og TV 2.
Det skyldes ifølge Peter Goll, at Thorning startede valgkampen med et komfortabelt forspring.
"Socialdemokraterne har været opsat på at bruge Thornings tid på nogle meget fokuserede arrangementer, hvor hun kan komme af med nogle helt klare budskaber. Løkke har været bagud, og for ham har det handlet om at få mest mulig opmærksomhed."
Hverken den røde eller den blå valgkampstrategi kommer dog nok næppe til at afgøre valgkampen. Historien viser, at det parti, der starter valgkampen med et forspring også er det, der kan præsentere en ny regering hos dronningen dagen efter valget.