Lakridskongen Johan Bülow har vundet prisen "EY Entrepreneur of the Year Growth" for at have skabt et lakrids-imperum med ekstrem vækst, skriver Frederiksberg Bladet.
Manden bag de berømte lakridser får prisen, fordi han ikke har ladet sig slå ud af modgang, men derimod har brugt sine erfaringer til at gøre virksomheden stærkere.
- Bag årets vinder gemmer sig en entreprenør, der mens andre børn drømte sig til en karriere som brandmand eller frisør, allerede dengang så sig selv som iværksætter. Med en bemærkelsesværdig innovationskraft og konstant fokus på kvalitet har entreprenøren evnet – ikke alene at få hul igennem til markedet – men også at slå konkurrenterne i sin egen niche, sagde medlem af juryen og koncernchef i Berlinske Lisbeth Knudsen, da hun overrakte prisen til Johan Bülow.
Lakrids By Johan Bülow vinder prisen foran Lagkagehuset og East Metal Trade, der også var nomineret.
Kilde: Frederiksberg Bladet