Det kan være surt at stå i kø i supermarkedet, når klokken er kvart i lukketid, og køen snegler sig af sted.
Men ikke når Rasmus Arpe-Sørensen sidder bag kassen.
Den særdeles venlige kassemedarbejder bliver i disse timer hyldet og overøst med komplimenter på Facebook for sin helt særlige evne til at sprede godt humør hos de kunder, han betjener.
Det skriver Ekstra Bladet.
Da kunden Jakob Nørgaard Nielsen i fredags stod og trippede i køen til kassen i Bilka Kolding, endte han med at gå derfra med så god en oplevelse over Rasmus' betjening, at han fluks delte et opslag med rosende ord på Bilkas Facebookside.
"Bilka - denne mand her er simpelthen bare en fantastisk medarbejder for jer. Jeg var i fredags i Bilka kolding hvor jeg oplevede den mest glade og tilfredse kassemedarbejder jeg nogensinde har oplevet ! - og jeg har altså stået i en del kassekøer i mit liv :) Jeg skulle egentlig bare handle fire småting, men endte med at gå og smågrine og smile hele vejen ud af storcentret over at nogen kan være så glade og tilfredse og bare smitte godt humør," skrev Jakob Nørgaard Nielsen.
Siden har opslaget fået over 20.000 likes og næsten 800 kommentarer.
Jakob Nørgaard Nielsen har fortalt Ekstra Bladet om oplevelsen:
"Jeg havde lidt småtravlt, og var vel også lidt småstresset, da jeg registrerer, at han (kassemedarbejderen, red.) bruger masser af tid på at småsludre om alt muligt. Foran mig stod to kvinder af udenlandsk herkomst, og da det bliver deres tur, så siger han hej på arabisk til dem. De grinede og han undskyldte, at det arabiske, som han havde lært af en kammerat, ikke var så godt. Han opfattede simpelthen hvem de var, og bød dem velkommen på deres sprog. De blev glade, og stemningen var god. Det var samme oplevelse alle i køen fik, når det blev deres tur," forklarer Jakob Nørgaard Nielsen til Ekstra Bladet.
Kasper Maglekær, der er afdelingsleder i kasselinjen i Bilka Kolding, er udmærket klar over hans kollegas særlige kundetække.
"Han er super dygtig til det med kunderne, og det er ikke første gang, at vi oplever ros fra kunderne. Han snakker med kunderne og kan noget helt særligt," siger han.
Rasmus Arpe-Sørensen har på sin facebookside takket for de mange rosende ord.
"Wow jeg er fuldstædig overrasket over alt den fantastiske kritik jeg har fået de sidste par timer :D og jeg er virkelig glad for at jeg kan påvirke folk på den måde, jeg har først lige set opslaget nu. og jeg er stadig helt ude af mig selv men virkelig taknemlig for for alt de dejlige ord! :D :')," skriver han.