27-årige Hans Christian Johansen trommer med fingrene og kigger på uret. Klokken er 11.30, og han venter. Og venter ... og venter lidt mere ...
Han tænder sin computer og sporer sin FedEx pakke med et par amerikanske sneakers. Den er på vej, står der på skærmen, og i princippet kan et bud ringe på hans dør hvert øjeblik.
For 'vi kommer mellem 8-16', sagde en stemme fra FedEx i telefonen et par dage tidligere.
Desværre kan pakken ikke leveres på hans arbejdsplads, så Hans Christian Johansen er tvunget til at tage fri for at være derhjemme.
”Heldigvis kunne en kollega bytte vagt med mig. Ellers ved jeg ikke, hvad jeg skulle have gjort,” siger han.
Køleskabet er tomt, og vasketøjskurven er stopfuld. Han har i princippet tid til at handle og gå på vaskeri. Men den går ikke.
”Tænk hvis de kom, mens jeg var væk? Jeg sad på nåle hele den dag og turde nærmest ikke gå på toilettet. Det var super irriterende at sidde der og glo,” siger Hans Christian Johansen.
Da klokken blev 16, ringer han til FedEx. De forsikrede ham om, at pakken var på vej.
Klokken 18.30 ringede han igen, men da er kundeservice lukket.
”Først på det tidspunkt begynder jeg at koble af og gå ud igen”, siger Hans Christian Johansen.
Pakke kom dagen efter
Dagen efter får han en sms om morgenen, og om formiddagen kom pakken.
Siden dengang har han undgået FedEx.
”Man vil helst have sine ting med det samme selvfølgelig. Jeg havde allerede ventet en uge på at få skoene fra USA, så det var irriterende, at FedEx ikke holdt, hvad de lovede,” siger han.
FedEx ønsker ikke at kommentere historien, da det ikke er muligt at finde det præcise nummer på den pågældende pakke. Derfor kan der være mange årsager til, at pakken ikke kom frem i tide, oplyser FedEx.