De bedste karriereråd er ofte dem, der bliver talt mindst om. Det skriver det engelske magasin Inc, som har samlet rådene sammen.
Her får du seks karriereråd, som du sikkert ikke har hørt før.
1. At være god til dit job er ikke nok
Hvis din chef skal overveje at forfremme dig, skal du vise, at du kan bringe værdi til virksomheden i fremtiden. Du skal være initiativrig og vise, at du selv har gode ideer, og at du ikke bare er dygtig til at gøre det, du er blevet lært og blevet bedt om.
2. Det er vigtigt, HVEM du arbejder for
Selvom man kunne ønske, at det er vigtigere, at du er dygtig til dit job, end hvem du kender, er det ikke altid tilfældet. Hvis du kender de bedste i branchen, er det ofte, fordi du har arbejdet med de bedste i branchen, og det beundrer folk. Så start med at finde ud af, hvem der vil være bedst at arbejde for.
3. Det er også vigtigt, HVOR du arbejder
Sig kun ja til et job hos en virksomhed, som har et godt ry i branchen. Det er ikke nok at arbejde i den branche, du vil gøre karriere i - det handler også om, hvilken virksomhed du har arbejdet i.
4. Det er ikke altid godt at virke travl
Hvis du virker rigtig travl og stresset, fordi du har taget for meget på dine skuldre, forhindrer det dig også i at komme højere op ad karrierestigen. Du vil komme til at give et indtryk af, at du ikke er klar til at få mere ansvar, og du vil miste chancen for at blive forfremmet.
5. Du må ikke skjule dine fejl
Fejl bliver ikke betragtet som et tegn på, at du ikke er dygtig nok. Begår man fejl, er det ofte, fordi man er innovativ og tør løbe en risiko. Tør du vise dine fejl, viser du også, at du tør tage ansvar.
6. Det handler om, hvordan du handler og bruger de råd, du får
Når du tager imod råd og forslag, skal du huske, at det i virkeligheden ikke er rådene og forslagene, der vil gøre forskellen, men hvordan du vælger at bruge dem. Det handler altså om at kunne sortere i råd og forslag og bruge dem på din egen måde.