På under tyve minutter skal en metro transportere os fra centrum af København og ende i Malmø.
I hvert fald hvis det står til overborgmester i København, Frank Jensen, som vil bygge en metrolinje til vores svenske naboer.
Og han ser gerne sin vision gjort til virkelighed. Måske allerede inden for en realistisk fremtid på en 10-15 år.
"Hvis metro bliver del af mit eftermæle, vil jeg være stolt. Jeg håber dog, jeg kan sætte endnu flere fingeraftryk inden da," siger han til Newspaq.
Den vilde plan er en metrostrækning, der skal gå via Østerport over Nordhavn, under Øresund og til Malmø.
Det er allerede diskuteret med Malmøs borgmester, Ilmar Reepalu.
"Det er en vision, som Malmøs borgmester og jeg har drøftet. Det giver nogle helt fantastiske perspektiver og en helt anden dimension, som kan være med til at skabe vækst, beskæftigelse og integration over sundet," siger en begejstret overborgmester i København, Frank Jensen, til Newspaq.
Han understreger, at metroen kommer i spil, den dag Øresundsbroen og den eksisterende togbane, der forbinder de to byer, bliver for overbebyrdede.
"Fra broen åbnede for ti år siden og til nu, er vi gået fra 3.000 til 20.000 pendlere over Øresundsbroen. Der vil komme et mætningspunkt, hvor der ikke er mere kapacitet til biler, og hvor togene er for belastede. Hvorfor så ikke allerede nu tænke metro som fremtidens transport over sundet," siger en begejstret overborgmester.
Også i Sverige er Malmøs borgmester, Ilmar Reepalu, vild med ideen. Han har allerede haft den store kugleramme fremme og regnet lidt på, hvad en sådan metrolinje vil koste. Svaret er omkring ni milliarder svenske kroner, hvilket er lidt over syv milliarder danske kroner.
"Det tal tør jeg slet ikke tage i min mund, før jeg selv har set nogle beregninger. Men det er fint, at vi begynder at regne på det. For at gøre visionen realistisk, skal vi have de konkrete ting på plads," siger han.
Pengene skal ifølge Malmøs borgmester komme fra indtægterne på trafikken over Øresundsforbindelsen. Det forslag bifalder Frank Jensen.
"Det er klart, at der på et tidspunkt vil være et overskud på Øresundsbroen. Det overskud kan bruges til at investere i metro. Det kræver naturligvis, at ejerne af Øresundsbroen, hvor den danske og svenske stat indgår, er enige. Jeg synes, der er gode argumenter for det," siger han.