Fire ud af fem skoleledere mener ikke, elever hører hjemme blandt deres ansattes venner på Facebook, skriver dr.dk.
Men ifølge flere lærere går man derved glip af fordelene ved at være venner med eleverne på det sociale medie.
For eksempel tager lærerne gerne en lektiesnak med eleverne online.
På trods af fordelene mener flertallet af lærerne - 80 procent - dog heller ikke, at eleverne bør tælle blandt en lærers venner på Facebook.
Ifølge Lisbeth Brunebjerg Holmegaard, der er projektleder i Medierådet for Børn og Unge og arbejder med skoleområdet, er der dog andre fordele ved et lærer-elev vendskab på Facebook.
"Det giver mulighed for at følge med i elevernes trivsel, og det åbner for dialog om, hvordan det går," siger Lisbeth Brunebjerg Holmegaard til dr.dk.
Men hun advarer også imod, at Facebook kan blive for familiært.
"Er man venner med sine elever, skal det være afbalanceret og reflekteret. Begge parter kan let komme til at dele private oplysninger, der er for følsomme til at dele," siger hun til dr.dk.
Læs historien på dr.dk