"Der er for mange, som ser arbejde som en daglig trædemølle, som skal overstås. Jeg betragter det som en leg."
Den 70-årige telefonsælger Finn Hørlyck forklarer, hvordan han bruger afslag fra kunder som en udfordring:
"Svarer man nej tak til mig, så har man først budt op til dans," siger han og griner.
Finn Hørlyck er ældre end den gennemsnitlige ansatte i forsikringsselskabet Codan, og han hører til blandt gruppen af de allermest tilfredse lønmodtagere.
En ny undersøgelse, som Interresearch har lavet for fagforeningen Business Danmark viser, at ansatte over 60 år er dem, som er allermest tilfredse med deres arbejdsplads.
Finn Hørlyck startede sin karriere som tømmerlærling i Det Danske Trælastkompagni og blev senere sergent i Flyvevåbnet.
Herefter kastede han sig over sælgerfaget, og gennem et langt arbejdsliv har han rejst rundt i verden og solgt alt fra fiskeprodukter til bildæk og møbler.
I dag er Finn Hørlyck, i en alder af 70 år, stadig sælger.
To dage om ugen, ringer Finn Hørlyck til mulige forsikringskunder i hele landet.
Det er hans opgave, at få kunderne interesseret og arrangere et møde med Codans forsikringsrådgivere.
Men hvorfor er han ikke gået på pension for fem år siden, som de fleste andre?
"Jeg ville kede mig, hvis jeg skulle spille golf og gå ture med mine børnebørn i hverdagene. Jeg er en individualist, og jeg kan lide at fortælle andre, hvad jeg tjener penge på, det giver mig identitet. Selve lønnen betyder ikke så meget," siger Finn Hørlyck.
Telefonsælgeren kan se forskel på, hvordan de ældre og de yngre ansatte i Codan arbejder. De yngre er mere ivrige og hurtige på tasterne, men det er ikke altid det, som virker:
"Det er tit os, som er oppe i årene, der skaffer flest betalende kunder til butikken. Vi giver os tid til at forklare tingene grundigt," siger han.
Den 70-årige sælger har ikke nok i sit deltidsjob i forsikringsbranchen.
To dage om ugen arbejder han i sine egne virksomheder. Han markedsfører, sammen med sin kone, en serie hudplejeprodukter.
I Finn Hørlycks anden gesjæft laver han renoveringer af københavnske baggårde sammen med en række byggefirmaer han formidler kontakten til.
Men der er ingen stress, bedyrer han. Der er masser af overskud til at knokle på sine tre job.
Andelen af senioransatte i Codans call center er gennem de sidste to år steget fra fem til 26.
Finn Hørlyck siger, han ved hvorfor. Der er praktiske grunde til, at seniorer er til mindre besvær:
"Vi bliver ikke gravide længere, har ingen syge småbørn, og vi er ikke interesseret i at vippe chefen af pinden og tage hans plads," siger Finn Hørlyck.