Flere hundrede unge har allerede via Cults hjemmeside søgt om at få tatoveret firmaets logo på deres krop mod kontant betaling.
Cult betaler 3.000 kroner for en reklame med det nye design Cult Raw på maven og 6.000 kroner, hvis den sidder på underarmen.
I løbet af de næste 14 dage udvælger firmaet de personer, som får tatoveringerne og en check.
"Det er en sjov gimmick, og vi vil gerne være de første med tingene. Men de skal sende ansøgninger med billede, vi taler med dem, og det skal ikke være en stakkel eller syge personer, der gør det. Det må heller ikke være deres første tatovering, siger Brian Sørensen,"siger ejeren af Cult A/S, Brian Sørensen, til JydskeVestkysten.
I Forbrugerrådet synes afdelingschef Mette Boye ikke, det en sjov gimmick. Hun kalder ideen for kvalm.
"Det er en helt ny og voldsom markedsføring, og som ung forbruger skal man overveje meget kraftigt, om man for tid og evighed har lyst til at gå rundt med en læskedrik på armen," siger hun.
Brian Sørensen blev i 2003 kraftigt kritiseret for at bruge bare bryster i en reklame.
"Vi har fået høvl før, og nogle af de ting, vi laver, er på kanten. Men vi er et produkt for unge, og de vælger det jo selv," siger han.
Ansøgerne til tatoveringerne er primært mellem 20 og 25 år, og cirka 60 procent er fyre, 40 procent piger.
Tatoveringen fylder omtrent som en voksen hånd og indeholder blandt andet cultnavnet, en rose og et dødningehoved.
Man får 3000 kr. for en reklame på mave, ben og ryg, 4000 kr. for skulderen, 5000 kr. for en overarm og 6000 kr. for en underarm.