Imellem flag, stjerner, store typer og kække slogans i supermarkedernes tilbudsaviser gemmer sig faktisk en del gode tilbud.
Ifølge Dansk Handelsblad kan en gennemsnitsfamilie med hjemmeboende børn under 15 år spare 900 kroner hver eneste måned. Det løber op til intet mindre end 11.000 kroner på årligt basis.
Undersøgelsen, der er foretaget af markedsanalyseinstituttet GfK Danmark for FK Distribution, er den første af sin slags, og tallene taler altså tydeligt. På et år er den årlige besparelse på omkring 25 procent, hvis de husstandsomdelte reklamer studeres grundigt.
Forbrugernes begejstring for de billige varer slog for alvor igennem under finanskrisen for tre år siden, siger forbrugerøkonom i Nordea Ann Lehmann Erichsen, til Dansk Handelsblad.
"Allerede inden finanskrisen begyndte forbrugerne at holde mere øje med, hvad de lagde i indkøbskurven på grund af de stigende fødevarepriser. Den tendens ser vi fortsat i dag, og her kan reklameaviserne være en hjælp," siger hun.
Det er især på helt almindelige dagligdagsvarer, der er mange penge at spare.