Først var der Spotify, så kom Netflix. Nu skal danskerne også have abonnementer på e-bøger.
Som de første på markedet lancerer den danske virksomhed Mofibo nu ubegrænset e-bogs-læsning til danskerne for et fast månedligt beløb.
Tjenesten kan anvendes på både smartphone og tablet, og danske kunder kan også gøre brug af tjenesten, når de rejser til udlandet.
- Vi præsenterer en brugervenlig tjeneste, der vil give anledning til at læse flere og bedre bøger - og som også gør det let for de yngste og de ældre at navigere rundt i boguniverset på iPad og iPhone, fortæller Morten Strunge, som er stifter og idémand bag Mofibo, i en pressemeddelelse.
For et par år siden solgte Morten Strunge sin andel i televirksomheden Onfone til TDC og tjente mindst 100 millioner kroner. Han er dog stadig direktør i Onfone.
Sammen med it-specialist Peter Lüth og direktør i kommunikationsbureauet Revolt Morten Meisner udgør han det kreative team bag Mofibo.
Sammen ønsker de at revolutionere det danske bogmarked og køre Mofibo i stilling til at blive Danmarks førende e-bogstjeneste. Og ligesom musiktjenesten Spotify og dens ligemand indenfor film og tv-serier, Netflix, skal det ske med en gratis prøveperiode på en måned.
- Vi håber på, at Mofibo vil vække læselysten hos mange og inspirere danskerne til at læse flere bøger. Derfor starter vi med give alle danskere en måneds gratis adgang til Mofibo, så de har mulighed for at tage 5500 bøger med sig i håndbagagen, siger Morten Strunge.
Mofibo, som samarbejder med forlag som Lindhart & Ringhof, Gyldendal, Art People og Politikens forlag, går i luften tirsdag klokken 15.
Efter den gratis prøvemåned koster tjenesten 99 kroner om måneden.
/ritzau/