Ritzau
Opdateret kl. 19:21
Telefonsystemet til lægevagten i Region Sjælland virker søndag først på aftenen igen, og regionens borgere kan igen ringe ind som normalt.
Problemerne, der var skyld i, at alle telefonlinjer blev afbrudt søndag formiddag, er løst, oplyser Region Sjælland ved 18.15-tiden på Twitter.
- Telenor melder nu om normal drift, så nu kan man ringe til lægevagten igen, skriver regionen.
Afbrydelsen af telefonlinjerne skete, efter at problemerne opstod klokken 07.20 søndag morgen hos Telenor, som er udbyder.
- Vi er blevet ramt af et større nedbrud, der betyder, at alle telefonlinjer til lægevagten og i øvrigt til sygehusene er blevet afbrudt, oplyste en unavngiven koordinator hos lægevagten til TV 2 Øst tidligere søndag.
I stedet blev borgere opfordret til at møde fysisk op på lægevagtskonsultationerne i Nykøbing Falster, Slagelse, Næstved, Køge, Roskilde og Holbæk.
Ellers måtte man vente med at få fat på lægevagten, indtil systemet kørte igen.
Var der tale om noget akut, skulle man ringe til 112.
Borgere kan ringe ind til lægevagten, hvis de oplever problemer eller sygdom uden for deres praktiserende læges normale åbningstid.
Det kan for eksempel være med henblik på at komme på akutmodtagelsen.
/ritzau/