Det er ikke altid, man er lige god til at få udnyttet arbejdstiden, selvom man er mødt ind. Den amerikanske job- og lønportal Salary.com har netop spurgt sine brugere, om de spilder tiden på jobbet. Det svarer 89 procent ja til, skriver dr.dk.
Brugerne har også fortalt, hvad de spilder tiden på, og her kan du se de største fem tidsrøvere.
1. Internettet
Mange bruger tid på at surfe rundt på internettet og læse om ting, der slet ikke har noget at gøre med deres arbejde. Internettet ligger øverst på listen med 26 procent, der har internettet som synderen, der snupper mest af deres arbejdstid.
2. Møder
24 procent peger på, at det er for mange møder og telefonkonferencer, som er den primære grund til, at de spilder deres arbejdstid.
3. Kolleger
Hyggelig kaffesnak eller irriterende kolleger bliver af 24 fremhævet som årsag til, at de spilder tiden på arbejdet.
4. E-mails
Selvom det kan være nødvendigt at svare på mails i løbet af en arbejdsdag, ser 12 procent e-mails som den største tidssluger.
5. Chefen
Man skulle tro, at det er i chefens interesse, at medarbejdere ikke spilder tiden på arbejdet, men 7 procent af amerikanerne mener, at det netop er chefen, der stjæler arbejdstiden.
Kilder: Salary.com og dr.dk.