Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Medstifter og nuværende direktør for magasinet Soundvenue A/S, Lasse Kyed, har opkøbt aktiemajoriteten i selskabet. Dermed bliver Lasse Kyed fremover majoritetsaktionær med 80% ejerskab. De sidste 20% ejes af familien til Martin Chidekel, der var medstifter og partner af Soundvenue.
Frasalget sker som et led i at fastholde et kernefokus hos metroxpress. Soundvenue blev opkøbt af metroxpress i 2011, hvorigennem selskabet er blevet trimmet og kerneforretningen styrket. Soundvenue publiceres som magasin og website og har en stærk position på markedet i formidlingen af ny musik, film og mode til en indflydelsesrig og meningsdannende målgruppe. Siden 2011 er kerneforretningen i Soundvenue vokset markant, hvilket hovedsageligt skyldes en kraftig vækst på Soundvenue.com.
Soundvenue og metroxpress fastholder det tætte partnerskab om indholdslevering til MX og MX.dk, ligesom de løbende avismagasiner, der udgives i fællesskab op til festivalsæsonen fortsætter.
Lasse Kyed udtaler i forbindelse med købet: "Soundvenue skal være en ledende aktør i formidlingen af ny kultur. Det er vores mission at inspirere til unikke oplevelser. Med aktiemajoriteten har vi sikret os, at vi selv vælger vejen mod målet"
Thomas Raun udtaler i forbindelse med købet: " Vi har haft 3 gode år sammen, hvor både synergier og venskaber er skabt. Metroxpress befinder sig midt i en vækststrategi, hvor alle kurver går stejlt opad. Derfor giver det god mening for metroxpress, at holde skarpt fokus på kerneforretningen så de gode tal og historier fortsætter."
For mere information kontakt:
Adm. direktør, Soundvenue
Lasse Kyed
Tlf.: 26 71 23 02
lky@soundvenue.com
Adm. direktør, metroxpress
Thomas Raun
Tlf: 28117286
Mail: thomas.raun@mx.dk
Fakta om metroxpress:
Ejet af det schweiziske mediehus Tamedia siden april 2013
80 ansatte i Danmark, heraf 45 er journalister
460.000 daglige læsere af MX (Kilde: Index Danmark/Gallup 4+1 kvt. 2014)
320.000 dagligt distribueret oplag (Kilde: Dansk oplagskontrol)
625.000 månedlige brugere MX.dk (Kilde: Dansk Medie Research / Gemius)
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.