Det giver genlyd over hele verden, når de royale rollinger dukker op i søde outfits, og det har før hjulpet designerne bag tøjet til at skabe et navn på ingen tid, fordi tusindvis af købere står klar til at ofre penge på de selv samme tøjsæt til deres eget afkom.
Derfor er det noget af en misere, designeren Margarita Pato Cid, der står bag brandet M & H, er havnet i. En lille blomstret kjole, som prinsesse Charlotte bærer på sine nye portrætfotos, er nemlig blevet voldsom populær, men det havde spanske Margarita Pato Cid desværre ikke taget højde for.
Hun vidste nemlig slet ikke, at kjolen, der blev købt i en af hendes butikker i Spanien, var til den lille prinsesse, skriver avisen The Telegraph.
- Jeg har kun 10 meter af det materiale tilbage, fortæller hun til avisen.
- Jeg har fået forespørgsler helt fra Amerika, men der vil maksimum være stof nok til 22 kjoler, og jeg kan ikke få mere af materialet, for den fabrik, der laver det i Valencia, er allerede gået over til et nyt stof, som de vil bruge i sommeren 2016 og vinteren, fortæller hun.
- Vi er helt overvældede over efterspørgslen, og jeg ved ikke, hvordan vi skal efterkomme den, siger hun.
Kjolen har tiltrukket sig meget opmærksom, ikke mindst på grund af prisen, der er slående billig. Kun 225 danske kroner står den i, men med de mange henvendelser, designeren har fået, kunne hun have tjent en formue, hvis hun var i stand til at efterkomme de mange forespørgsler.
Alligevel jubler hun over den opmærksomhed, hendes brand har fået.
- Jeg er meget glad. Vi er et lille firma, og jeg udvælger selv materiale og designer tøjet, jeg gør selv det hele. At se en prinsesse i mit tøj, er ligesom at vinde lotteriet, det er en kæmpe gevinst, siger hun.
/ritzau/FOKUS