Den østjyske havneby Horsens og den godt 64.000 indbyggere har nu en restaurant mindre, at stille sulten på.
Det er nemlig slut med de spanske tapas-retter hos restauranten De España på Torvet.
De España er lukket som følge af konkurs, skriver Horsens Folkeblad.
Konkursen kommer kun godt et år efter, at dørene blev slået op. Det fremgår af et opslag på restaurantens Facebook-side.
- Det er meget stor beklagelse at vi i dag kan fortælle, at restauranten desværre er lukket på grund af konkurs.
Den samme besked mødes gæsterne med på De Españas hjemmeside.
De Españas fortæller, at økonomien ikke rakte længere.
Men horsensianerne behøver ikke gå sultne hjem. Ifølge databasen TastyRank er der cirka 227 spisesteder i Horsens. Alene i bymidten er der knap 90 spisesteder.
Bag restauranten stod Ronnie Holmer Jensen, der også er kendt for at arrangere Rockfestival Horsens, noterer folkebladet.