Det strømmer ind med klager over rejsebureauer, der indlogerer folk på nogle helt andre hoteller end dem, de bookede og betalte hjemmefra, skriver MX.dk.
Tilsyneladende er det blevet normal praksis hos charterbureauerne at omlogere gæsterne. Fornylig havde et dansk par købt en rejse til Thailand, hvor de skulle feriere med otte venner på det samme hotel. Men da de kom frem, blev de henvist til et andet hotel
"Vi gjorde bureauet udtrykkelig opmærksom på, at vi ikke ville splittes op på forskellige hoteller, da vi hjemmefra havde planlagt diverse aktiviteter sammen," skrev parret til rejsebureauernes ankenævn.
Men parret blev alligevel indlogeret på et hotel langt væk fra deres venner. Og ovenikøbet var morgenmadsbuffeten dårlig og støjen fra russere og kinesere var uudholdelig.
Parret krævede kompensation fra rejseselskabet, men det blev afvist. Først da Pakkerejse-ankenævnet tog sagen i byretten, fik parret tilkendt en erstatning på 5.690 kroner.
Kilde: MX.dk