Dårligt er betalingsringen lagt i graven, før en kommission er kommet på bane. Den skal undersøge trængselsproblemerne i København, men det bliver sådan set allerede undersøgt.
I 2009 indgik alle partier undtagen Enhedslisten en plan for fremtidens trafikløsninger. Her skulle et udvalg i ministeriet undersøge problemerne og fremstille løsningsforslag, og for kort tid siden udkom den første delrapport "En grøn transportpolitik."
Hvorfor regeringen nedsætter en kommission, der skal kigge på et spørgsmål, som allerede bliver analyseret i Transportministeriet, står hen i det uvisse. For transportminister Henrik Dam Kristensen vil ikke forklare grunden til det.
"Det bliver ikke en parallelkommission, det bliver en anden kommission," svarer ministeren kort, inden han haster til møde i Finansministeriet.
Spørgsmål: Hvad er så forskellen på de to ting. Der kører jo arbejde på området allerede i dag.
"Der kommer til at køre et nyt arbejde," lyder det fra Henrik Dam Kristensen.
Støttepartiet Enhedlisten er, udover at være skuffet over den døde betalingsring, lidt bange for, at der bliver tale om dobbeltarbejde med den ny kommission.