De danske dagligvarekunder, som elsker en fast lav pris, kan godt begynde at holde ekstra godt øje med det blå-gule Lidl-logo.
Discountkæden har nemlig valgt at lade priserne på tusindvis af varer styrtdykke for at udkonkurrere de danske supermarkeders ihærdige forsøg på at kunne matche deres discountvarer. Det erfarer Finans.dk.
- Vi gør det for at skabe et større skel mellem os og konkurrenterne. Vi er hele tiden ude og sammenligne priserne med de andre dagligvarebutikker, fordi vi skal være de billigste. Men de seneste par måneder har vi kørt ekstra mange prisnedsættelser, siger indkøbsdirektør i Lidl Danmark, Mikko Forsström.
Lidl har i løbet af sommeren optrappet sin position som discountvarekæde, og de er dermed klar til at stå imod blandt andet Føtex' forsøg på at hamle op med de konstant dalende priser på discountvarer.
Den tyske dicountkæde lader sig altså ikke kue af den evige priskrig, hvor de kæmper mod de store spillere på markedet såsom Super Brugsen, Kvickly og Fakta, som Mikko Forsström uddyber overfor Finans.dk.
Selvom priskrigen ser ud til at forsætte, er Lidl godt udrustet ifølge indkøbsdirektøren, der kan fortælle, at kæden ønsker at fordoble sine 115 butikker inden for de næste fem til ti år.