Når klokken slår 00.00 fredag og lørdag nat, viser Kanal København en række film, hvor hovedpersonerne er pizzabude, blikkenslagere og gartnere, der har ualmindelig meget held i sprøjten, når det kommer til at score damer. Her bliver der vist ucensureret porno, og når skuespillerne har sagt »åhh« og »ahh« en masse gange, bliver skærmen overladt til reklamer for Holger Danske Flytteforretning.
Reklame handler om at få ens budskab ud til præcis de kunder, der kan tænkes at bruge ens produkt, og det har Holger Danske Flytteforretning forstået.
»Hvis manden sidder nede i stuen klokken 2 om natten og hygger sig, og konen ligger og sover oven på, så er der nok en stor chance for, at de snart har brug for et flyttefirma,« fortæller Tommy Besby fra Holger Danske Flytteforretning.
Kan virke omvendt
På et tidspunkt havde flyttefirmaet et tilbud, hvor kunderne fik 15 procent rabat, hvis de fortalte, at de havde set reklamen i tv. Men selvom Tommy Besby tror, at langt de fleste kender til firmaet fra reklamerne, var det kun få, der indrømmede det.
»Der var rigtig mange, der sagde, at deres søn havde sagt, de skulle sige, at de havde set det i tv. De vil jo gerne have rabatten, men de kan ikke drømme om at fortælle, at de har siddet og set vores reklame i weekenden,« siger han.
I øjeblikket holder reklamerne dog et par måneders pause. Og det mener Tommy Besby er vigtigt, hvis de skal blive ved med at virke.
»Folk bliver irriterede, når de sidder og ser på et par afklædte piger, men hele tiden bliver afbrudt af Holger Danske Flytteforretning. Så går det hen og bliver negativ reklame,« siger han, men garanterer samtidig at reklamerne vender tilbage på et tidspunkt.