Storstrømsbroen slår revner, og togtrafikken står stille.
Nu ser det ud til, at politikerne får en hjælpende hånd til at få løst problemet. Pensionsselskabet PFA har tilbudt at finansiere en spritny bro som erstatning fra den slidte model fra 1937.
Et samarbejde mellem det offentlige og det private kan blive en gevinst for begge parter, siger public affairs direktøri PFA, Thomas Torp.
"Samfundet får stillet en bro til rådighed, som man er sikker på er velfungerende og vedligeholdt. For private investorer er det en fordel, fordi man får et projekt med et godt afkast og en fornuftig risikoprofil," siger han til Newspaq.
Forslaget bliver da også modtaget med kyshånd fra både regeringen og oppositionen.
"Det er en uacceptabel situation, vi har. Vi har en alt for gammel bro, og folk på Lolland og Falster er nærmest taget som gidsler. Vi vil gerne finde en langtidsholdbar løsning," siger Socialdemokraternes trafikordfører, Rasmus Prehn, til Newspaq.
Et partnerskab mellem det offentlige og det private, som det PFA foreslår, står faktisk allerede i regeringsgrundlaget, siger han.
Også i blå bloks ører er det en god ide.
"Jeg glæder mig over den interesse for vores infrastruktur, der er fra investorers side," siger Venstres trafikordfører Kristian Pihl Lorentzen til Newspaq.
Når det så er sagt, så håber han i højere grad, EU vil være med til at finansiere projektet, fordi Storstrømsbroen skal være en del af den fremtidige Femernbælt-forbindelse. I sådan et projekt kan EU støtte med op til 30 procent, forklarer han.
"Derfor tror jeg, at hvis transportministeren spænder sablen på siden og tager ned og taler med transportkommisæren, vil man kunne overbevise EU om at skulle støtte projektet," siger han.
Storstrømsbroen er i så dårlig stand, at den ikke kan holde til godstog. Teknikere er nu ved at finde ud af, om den kan repareres, eller om der skal bygges en helt ny bro.
Thomas Torp understreger, at hvis PFA skal investere i broen, skal andre private investorer også kaste penge i projektet.