Trafikken på de danske landeveje, motorveje, gader og stræder bliver mindre og mindre blodig.
Ved udgangen af 2011 forventer Sikker Trafik endnu et fald, så dødstallet kommer til at ligge på omtrent 200.
Det er i givet fald 55 trafikdræbte færre end sidste år, hvor antallet ramte det laveste antal siden slutningen af 2. Verdenskrig.
"Det tegner til, at vi lander på omkring 200 trafikdræbte for 2011. Det er fantastisk godt, fordi vi så når færdselssikkerhedskommissionens mål for 2012 et år før tid," siger direktør for Sikker Trafik Anders Rosbo til Newspaq.
Han udtaler sig med et forbehold, at tallet kan rykke sig, når Vejdirektoratet i sin endelige opgørelse har fratrukket selvmord og sygdomme, der har fået folk til at forulykke.
Alt tyder dog på endnu et rekordår. Og Anders Rosbo peger på flere grunde til, at der er mindre blod på vejene.
"De første tre måneder af året havde vi en snerig vinter, hvor der ikke var ret mange bløde trafikanter, fodgængere og cyklister, ude på veje og gader. Samtidig har vi oplevet at gennemsnitshastighederne har været de laveste i mange år. Og da vi ved, at hastigheder hænger sammen med antallet af trafikdræbte, så er det også en årsag," siger han.
Men også oplysningskampagner og øget politikontrol har fået danskerne til at vise mere hensyn.
"Det her flotte år skyldes også en mangeårig indsats, som alle der arbejder med trafiksikkerhed kan tage æren for. Det er kommunikationskampagner, tiltag fra Vejdirektoratet og kommunerne. Og det er politiets kontrol. Alle de indsatser bærer frugt," siger Anders Rosbo.
Han mener, at det langsigtede mål frem til 2020 nu bør være at få antallet helt ned på 100. Det er mere ambitiøst end EU's målsætning om en halvering i forhold til 2010.
"Jeg mener, det er realistisk. Vi kan gøre mange ting endnu. Vi venter stadig på at få et større antal stærekasser ud, ligesom i resten af Europa. Og vi mener, at der er en motorvej åben for at ændre folks adfærd i forhold til uopmærksomhed som sms, mobilsnak og gå på nettet, mens man kører. Og så vil den nye sikkerhedsteknologi med alkolåse, uopmærksomhedsalarmer osv. også være med til at reducere antallet af dræbte," forklarer Anders Rosbo.