Molslinjen A/S skal betale en bod på 1,5 millioner kroner for aflysninger, forsinkelser og utilfredse kunder på færgedriften til og fra Bornholm.
Boden består af to dele. Den første på 200.000 kroner er et direkte resultat af en måling af kundernes tilfreds, skriver ministeriet i en pressemeddelelse.
Derudover får Molslinjen en bøde på 1,3 millioner kroner i forbindelse med aflysninger og forsinkelser. Ministeriet skriver, at Molslinjen har "forsømt at indsende behørig dokumentation i forbindelse med en del forsinkelser og aflysninger."
Der har desuden været episoder med "mangelfuld indsættelse af erstatningsfærger."
I meddelelsen kalder transportminister Ole Birk Olesen (LA) Molslinjens håndtering for "kritisabel".
Hans ministerium er stadig i gang med at undersøge, om Molslinjen overholder kontraktens krav til komfort. Et af kravene er, at ikke mere end ti procent af passagererne må blive søsyge.
Molslinjen har siden 1. september 2018 stået for færgeruten til og fra Bornholm.
I en skriftlig kommentar oplyser Molslinjens direktør, Carsten Jensen, at selskabet har tænkt sig at udfordre ministeriet afgørelse.
- Vi må konstatere, at vi endnu ikke er helt på linje med ministeriet, når det gælder dokumentation for fritagelsen for bod i forbindelse med aflysninger og indsættelse. Vi må også konstatere, at der er områder, hvor vi ikke er enige med ministeriet i fortolkninger af kontrakten.
Han hæfter sig samtidig ved, at det især er gæster fra Sjælland, der i april har været mere utilfredse end vanligt.
Til gengæld har Molslinjen et stigende antal bornholmere, der vil anbefale at rejse med færgen til og fra solskinsøen.
/ritzau/
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.