Onsdag eftermiddag kom det frem, at Berlingske Medias gratisavis Urban lukker - angiveligt som et led i en større spareplan.
Med lukningen er MetroXpress dermed vinderen af den aviskrig, som brød ud i 2006, men nyheden bliver ikke udelukkende modtaget med glæde.
"Det kommer bag på mig, at det sker nu, hvor de egentlig havde fremgang i læsertallene. Men jeg er ikke i chok, for det er hårde tider, og jeg har hele tiden troet på, at der kun var et meget begrænset markedet at spille om," siger chefredaktør på MetroXpress Jonas Kuld Rathje til Newspaq og fortsætter:
"Det giver jo den fordel, at man nu kun kan læse vores avis, men det er også godt at have konkurrence. Den kommer vi til at mangle nu."
Udover MetroXpress findes også gratisavisen 24timer, men da den er ejet af MetroXpress, er der ikke tale om en reel konkurrent.
Avisens overlevelse i et ellers vanskeligt marked skyldes, at man har satset fuldt ud på det en område.
"Vi var den første gratisavis, og efter vi har overtaget 24timer, har vi været den største spiller. Det ligger i vores dna, hvor det ikke har ligget i Berlingske Media," siger Rathje.
MetroXepress er ejet af Metro International med 51 procent af aktierne, JP/Politikens Hus og A-pressen med hver 24,5 procent af aktierne.