Smæk en reklame for den lokale brugsforening op på bussen, der transporterer beboere til og fra ældrecenteret. Så har du dækket underskuddet i kommunekassen.
Flere og flere danske kommuner er ved at indstille sig på at leve et liv som reklamesøjler for at skaffe de fornødne kroner i budgettet, skriver Jyllands-Posten.
»Vi har brug for pengene, og det her er en ny måde at tænke på i det offentlige,« siger Carsten Christensen, der er økonom i Vesthimmerlands Kommune.
Han har netop ladet regningen til en ny kommunal bus til 400.000 kroner finansiere af 33 reklamepladser på køler og sidedøre.
Og næsten alle kan blive kunder:
»Vi har dog enkelte tommelfingerregler, der betyder, at vi ikke giver plads til reklamer for sex og pornografi,« siger Carsten Christensen.
Konsulentvirksomheden Promovator rådgiver om sponsorering, og her lyder meldingen, at reklamer er kommet for at blive inden for det offentlige.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.