Smæk en reklame for den lokale brugsforening op på bussen, der transporterer beboere til og fra ældrecenteret. Så har du dækket underskuddet i kommunekassen.
Flere og flere danske kommuner er ved at indstille sig på at leve et liv som reklamesøjler for at skaffe de fornødne kroner i budgettet, skriver Jyllands-Posten.
»Vi har brug for pengene, og det her er en ny måde at tænke på i det offentlige,« siger Carsten Christensen, der er økonom i Vesthimmerlands Kommune.
Han har netop ladet regningen til en ny kommunal bus til 400.000 kroner finansiere af 33 reklamepladser på køler og sidedøre.
Og næsten alle kan blive kunder:
»Vi har dog enkelte tommelfingerregler, der betyder, at vi ikke giver plads til reklamer for sex og pornografi,« siger Carsten Christensen.
Konsulentvirksomheden Promovator rådgiver om sponsorering, og her lyder meldingen, at reklamer er kommet for at blive inden for det offentlige.