48 procent af alle danskere streamer enten tv-serier eller film på nettet mindst én gang om ugen.
Det viser en ny rapport fra DR om danskernes medieforbrug.
Tallet er en fremgang på over fire procent i forhold til 2017.
Ifølge DR er det de 15-29-årige, der dominerer streamingforbruget, hvor de bruger dobbelt så lang tid som befolkningen generelt.
Til gengæld bruger de 15-29-årige kun lidt mere end hver 10. minut af deres medieforbrug på at se traditionelt tv.
Hos den generelle befolkning er tv'et stadigt den mest dominerende medietype, hvor en tredjedel af tidsforbruget foregår.
- Den digitale vækst sker primært på ét sted, og det er på streaming, skriver medieforskerne Dennis Christensen og Henrik Gregor Knudsen i rapporten ifølge DR.
- Alle andre mediekategorier oplever en tilbagegang i tidsforbrug, og forklaringen på det er, at der er grænser for, hvor meget mere tid danskerne kan bruge på medier, end de gør i forvejen, skriver de.
Det samlede medieforbrug blandt den generelle danske befolkning er dog faldet.
Over de seneste år er det faldet med omkring en halv time om dagen, skriver DR.
I 2018 brugte hver dansker over tre år dagligt syv timer og 16 minutter på medier i 2018.
/ritzau/