De stjal en helikopter, fløj den hen til en værdicentral, satte folk af på taget, der sprængte sig vej ind til værdierne, hejste værdierne op i den svævende helikopter, og fløj væk i lav højde i meget høj fart for at undgå at blive opfanget på radar.
Alt tyder på, at røverne langt fra var amatører, da banken blev røvet onsdag morgen.
"Den pilot, der har gjort det, har så meget erfaring, at han mindst har brugt en halv million på sin uddannelse," siger Jonas Dalhoff, helikopterinstruktør hos Aarhus Flight Academy og kommerciel pilot.
Det betyder, at røverne har haft resurser til enten at uddanne en pilot til det - eller til at overtale en pilot, der i forvejen har investeret mange penge i at lære at flyve en helikopter.
Jonas Dalhoff fremhæver landsætningen over taget, hejsningen af pengene og senere en flugt i høj fart i lav højde som ting, der kræver meget erfaring af en pilot.
"Man skal være en erfaren pilot, hvis man skal kunne gøre den slags. Det er ikke noget, som man lige gør. I gennemsnit tager det i hvert fald mellem tre og fem flyvetimer bare at lære at holde helikopteren stabil i luften," siger han.
Jonas Dalhoff tror da heller ikke, at der kommer til at gå langt tid, før røverne pågribes.
"De finder piloten i løbet af et splitsekund. I hvert fald hvis han har et svensk certifikat. Dem kan der ikke være mange af. Men det kan selvfølgelig også være en, der har fået sin træning i udlandet," siger ham.
Der er plads til fire eller fem personer i helikopteren, der er en lidt ældre model. Den er en af de mest udbredte modeller på verdensplan. Den har ry for at være forholdsvis let at gå til, og bruges mange steder som en skolehelikopter, når nye elever skal lære at flyve. Det gør man blandt andet også i det danske forsvar.