Drengene har store problemer i folkeskolen, hvis du spørger lærerne.
En ny rapport til regeringens eget rejsehold til folkeskolen fortæller lærerne på de 122 undersøgte skoler, at knap hver tredje dreng er vanskelig eller problematisk.
Det skriver Information.
Niels Kryger fra Danmarks Pædagogiske universitetskole mener, at drengenes problemer skyldes, at de ikke kan indordne sig under skolen regler og normer.
"Her er altså en kraftig overrepræsentation af drenge. Men det er et voldsomt højt tal, der må mane til besindighed i forhold til pædagogik og skolen," siger han til avisen.
En placering af aben er ikke så vigtig for lærernes formand Anders Bondo Christensen. Men han vedkender, at den stigende fokus på boglighed og test har gjort flere drenge urolige.
"Hvis skal passe på med at tro, at hvis vi bare giver de svage til dansk meget mere dansk. Meget tyder på, at de her drenge skal udfordres på en anden måde," siger Anders Bondo Christensen til Newspaq.
Det kunne ifølge lærerformanden ske ved ekstra musikundervisning eller frivillig sløjt efter behov, som lærerne har haft ressourcer til tidligere.
"Det gav faktisk drengene et åndehul, så de også fik selvtillid til at klare sig bedre i de andre timer," fortæller han.
Kilde: Information