Selv dårlig reklame er god reklame.
Fodboldtossen Ronni, som var årsag til at Danmark blev taberdømt i kampen mod Sverige i 2007, kan nikke genkendende til det gamle reklamemantra, skriver sporten.dk.
For selv om Ronni i årevis er blevet fremstillet som et hadeobjekt i den danske befolkning, har han været yderst ombejlet af reklamefolk siden fadæsen i Parken i 2007. Ronni er for eksempel blevet tilbudt en pladekontrakt, et reklamejob, gratis rejser og klækkelige honorarer for 'hans side af historien'.
"Jeg har fået masser af tilbud, som har indeholdt en hel del penge. Men jeg har sagt nej til alt. Jeg har aldrig modtaget penge for min historie," siger Ronni til sporten.dk.
Dermed forsøger han at problematisere præmissen for den erstatningssag på 2,2 millioner kroner, som DBU har anlagt imod ham.
"En af grundene til, at vi kører denne sag, er, at vi ikke kan acceptere en situation, hvor man kan ende der, hvor vi fornemmer, at det kan ende med Ronni, nemlig at man ligefrem kan tjene på sådan en sag ved at sælge sin historie til andre. Jeg er ikke sikker på, at han har gjort det, men vi har kilder, der siger, at det har været tilfældet," siger DBU's generalsekretær, Jim Stjerne Hansen, til sporten.dk.
Kilde: sporten.dk