Kommunale midler - og dermed borgernes skattekroner - er spildt efter Colorz Festival er gået konkurs.
Det skriver Nordjyske.
- De skulle levere en festival, og det har vi så udbetalt penge i overensstemmelse med, siger Aalborgs borgmester Thomas Kastrup-Larsen (S) til Nordjyske.
Festivalen var planlagt til at vare i tre dag i Kildeparken i Aalborg fra den 28. juli til den 30. juli.
Men billetsalget har svigtet, og nu har arrangørerne droppet festivalen. En beslutning, der får Aalborgs borgmester til at kritisere folkene bag:
- At de ikke kan leve op til den aftale, er megatræls, og jeg er stærkt utilfreds, siger Thomas Kastrup-Larsen.
Han var blandt de politikere, der i 2020 godkendte, at kommunen skulle give 1,8 millioner kroner til opstarten af en ny festival. Colorz Festival nåede at modtage 600.000 kroner, og selv om kommunen ifølge borgmesteren vil gå efter at få pengene igen, er det usandsynligt, at det lykkes.
Efter konkursen lyder festivalens egenkapital nemlig på minus 106.649 kroner.
I en pressemeddelelse skriver Aalborg Kommunes eventchef, Søren Thorst, at man er ærgerlig over beskeden fra arrangørerne:
- Vi valgte at støtte festivalen, da den var et godt tiltag for at skabe store musikalske oplevelser i Aalborg. Vi må desværre erkende, at det er en hård tid at være festivalarrangør i, hvilket beklagelig vis også opleves flere andre steder i landet.
Colorz Festival havde ellers store ambitioner. Ifølge dens hjemmeside har folkene bag arrangeret store- og mellemstore koncerter og festivaler siden 2000. De fremhæver samarbejde med blandt andet Snoop Dog, Ice Cube og andre større udenlandske navne.
Der var da også lagt op til en festival i Kildeparken med store navne som The Sugerhill Gang, Branco, Grand Master Flash, L.O.C., Wafande og Ericka Jane.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.