Danmarks Radio skyder i dag en ny kampagne i gang for at få danskerne til at betale licens.
Og de nye tv-spots, der er afslutningen på den tre år lange kampagne "Kan du se pointen - eller skal jeg stave det for dig", henvender sig især til de unge.
Det sker gennem humor og satire i stedet for løftede pegefingre og trusler.
"Licensbudskabet er i sig selv ikke vildt lystigt. Så nu forsøger vi at tilsætte en portion humor. Vi skal nå ud til de 18-25-årige enlige fyre i storbyerne, for sådan ser den typiske sortseer ud," siger DR's udviklingschef for Licenskampagner, Lotte Boas til Urban.
Stilen i de nye spots er dokumentarisk, men satirisk på samme tid. Spottet viser en stor, pumpet rockertype, som bliver opsøgt af licensmanden. Rockertypen forsøger febrilsk at gemme sin fladskærm væk, men bliver opdaget og inkasserer en dummebøde.
DR håber, at man får 10.000 nye licensbetalere på kampagnen, hvilket vil give 25 millioner kroner ekstra i kassen.