Tilbud og gratis pizza er en rigtig god måde at få fat i kunder i Danmark på. Det siger branding- og kommunikationseksperten Henrik Byager til BT.
Det er Domino's Pizza som er yderst aktive for, at hente kunder tilbage efter kæden blev afsløret i TV2-programmet "Operation X" med at sjuske gevaldigt både med hygiejne og fødevarer.
Kunden Peter Andersen fortæller til avisen, at han har været ude for en "spøjs samtale", som var et "desperat forsøg" på at få ham tilbage som kunde:
- Han tilbyder mig to gratis pizzaer, hvis jeg vil overveje at prøve deres mad igen. Det virker desperat, og jeg driller ham faktisk lidt. Det var et meget mærkeligt opkald, siger Peter Andersen om oplevelsen, hvor han blev ringet op af et callcenter.
Henrik Byager kalder det et "aggressivt forsøg på tilbageerobring af kunderne", og med de gratis pizzaer forsøger Domino's Pizza at overbevise kunderne om, at der stadigvæk er en god grund til at købe pizza i deres butikker.
- Og det er de nødt til. De kan ikke bare sidde på hænderne og vente på, at kunderne kommer tilbage, siger Henrik Byager til BT.
BT har med en profil hos pizzakædens VIP-klub konstateret en stigende antal henvendelser fra via sms og mail.
BT har forgæves forsøgt, at få en kommentar fra Domino's Pizza.