Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
I 2010 skule Uma Thurman forføre seerne bag skærmen, mens Nicole Kidman skulle pirre nysgerrigheden for Schweppes i store globale kampagner - men resultaterne udeblev i Danmark. Løsningen skulle findes på de rødglødende danske hitlister, hvor et match mellem Medina og Schweppes opstod gennem fælles værdier.
Unikt samarbejde
Medina har styrket Schweppes' brand, men på samme tid formået at iscenesætte sig selv og sin musik. Årets kampagne tager afsæt i en fælles platform for både Medinas album "Tæt på - Live" samt Schweppes kampagne "You Have to be Great to be an Original". Det er en helt unik tendens, mener Hanna Lindskov, der er ejer af co-branding bureauet STEPitUP, der tidligere har sat brands som Nik&Jay og Pepsi, samt Rasmus Seebach og Opel sammen.
"Medina og Schweppes har formået noget helt unikt, som vi meget sjældent ser uden for sportens verden; nemlig at et stort FMCG-brand vælger en lokal ambassadør og fortsætter samarbejdet på tredje år med ny kampagne. Her er Medina og Schweppes samarbejdet det første eksempel," siger Hanna Lindskov, ejer af STEPitUP.
Medina og Schweppes for altid
Medina er i år aktuel som lokal ambassadør for Schweppes for tredje år i træk. Under de popfagre vinger har Schweppes' brand vokset tættere på de danske kunder med et øget kenskab og stigende salg. Medina begrunder sit valg af Schweppes som samarbejdspartner med:
"Grunden til jeg har valgt at arbejde med Schweppes er, at de i høj grad har et spændende internationalt og fashion-præget brand, som jeg let kan identificere mig med! Projektet har givet mig mulighed for at være mere i kontakt med mine fans bag skærmen - og give dem lidt af deres kærlighed igen. Jeg var imponeret over deres tv-spots med seje Uma Thurman og Nicole Kidman - men jeg kan give Schweppes et dansk touch," fortæller Medina.
Resultaterne taler for sig selv
Glæden er også stor hos Schweppes, hvor kendskabsgraden til brandet er vokset med 7% og forbrugerens villighed til at prøve produktet er vokset med 8% efter Medina begyndte at drikke den traditionsrige sodavand. Alt imens gør forbrugerne som Medina, og tager en tår Schweppes. Det er der 10% flere, der har gjort, mens Schweppes i perioder oplever stigning i markedsandelen på mere end 30%. De gode resultater har medført anerkendende blikke overalt i organisationen, hvor Medina-casen nu bruges som et vellykket eksempel på at bruge en lokal ambassadør, fortæller den europæiske marketingschef for Schweppes, Ricard Barri, og begrunder:
"Resultaterne taler for sig selv: Medina har hjulpet Schweppes med at komme tættere på den danske forbruger, hvilket er blevet omsat til øget kendskab og frem for alt en suveræn brand performance. Vi ser frem til at udbygge tidligere års positive tendenser i årets kampagne, som jeg forventer mig meget af", siger Ricard Barri, der er europæisk marketingchef hos Schweppes.
Schweppes og Medina TV-kampagnen kan ses fra den 24 marts 2014.
For yderligere info, kontakt da:
Thomas Børresen, manager for Medina.
Kontakt for: Info eller spørgsmål om Medina.
Tlf: +45 2382 75424 Mail: thomas.borresen@soulcamp.dk
Hanna Lindskov, ejer og kreativ direktør for STEPitUP.
Kontakt for: Info om samarbejdet, tankerne bag eller co-branding som fænomen.
Tlf: +45 2685 0427 Mail: hl@stepitup.dk
Ricard Barri, europæisk marketingchef for Schweppes.
Kontakt for: En uddybende kommentar på Schweppes fremgang med Medina.
Tlf: +31 6 5063 8210 Mail: Ricard.Barri@os-group.com
Christina Földes, brand manager for Schweppes i DanmarkKontakt for: En uddybende kommentar på Schweppes fremgang med Medina.
Tlf: 45 2147 8378 Mail: ChristinaAniko.Foldes@carlsberg.dk
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.