Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Flere og flere danskere spiser sammen i større grupper.
I en helt ny undersøgelse fra Coop Analyse svarer 10,9 procent, at de er med i en form for madfællesskab. Og tendensen viser, at interessen er stærkt stigende. 8,3 procent svarer, at de forventer, at de vil bruge mere tid i en form madklub det kommende år.
Det er baggrunden for, at SuperBrugsen har oprettet www.madklub.dk . Det er hjemmeside, der skal gøre det nemmere for flere at spise sammen
Det er et nemt og gratis værktøj, der hjælper til at holde styr på aftalerne, giver gode tips og inspiration og til at finde nye medlemmer til nyoprettede madklubber.
"Årsagen til, at vi har valgt at stå bag dette initiativ, som ikke er direkte kommercielt, er, at kæden gerne vil forbindes med mad og fællesskab. Med Madklub.dk ønsker vi at ramme en tendens i tiden, hvor flere og flere søger fællesskaber - og gerne omkring middagsbordet," siger marketingchef Jeff Salter, SuperBrugsen.
Med Madklub.dk kan man organisere eksisterende madklubber, og også danne helt nye madklubber samt søge nye medlemmer til allerede eksisterende madklubber. Madklub.dk er også en platform for inspiration. Kokke og madbloggere vil løbende holde medlemmerne opdateret på tidens madtendenser, lækre opskrifter, tips til god madlavning og meget mere.
I forbindelse med premieren er der en konkurrence, hvor man kan få kokken Carsten Kyster til at komme og lave mad med sin klub.
Yderligere information: Marketingchef Jeff Salter, 5221 3602
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.