For første gang siden Muhammed-krisen ligger nyheder om Danmark netop nu nummer et verdens formentlig største nyhedsside, BBC World.
Og denne gang er nyheden fra Danmark både sjovere, mere livsbekræftende og mere positiv reklame for Danmark.
Det er nemlig Rådets for Større Færdselssikkerheds kampagne »Speedbandits«, der er udformet som en falsk nyhedsudsendelse, som skaber opmærksomhed. I det falske nyhedsindslag fortæller en tv-journalist om de unge, danske piger i Speedbandits, der får unge, mandlige bilisters opmærksomhed ved at vise bryster - samtidig med at de gør opmærksom på, at de ikke må køre hurtigere end 50 kilometer i timen i byområderne.
Lørdag aften var indslaget både den mest læste og mest sendte nyhed på BBC News. Indslaget er udtryk for såkaldt viral markedsføring, der dybest set er en spidsfindig måde at sprede sit budskab på gratis kanaler - og både de barmfagre piger og de øvrige medvirkende er selvfølgelig skuespillere.
Hele indslaget kan se på www.speedbandits.dk.
Nyheden fra BBC kan læses her,