Dobbelt så mange danskere har klaget over aflyste fly de seneste måneder sammenlignet med samme periode de foregående år.
Det viser nye tal fra Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, skriver DR.
Coronakrisen har medført mange aflyste fly, og det betyder, at rigtig mange forbrugere har ret til at få deres penge retur.
Men det er tilsyneladende lettere sagt end gjort, hvilket kan ses i den store stigning i antallet af klager til styrelsen.
- Styrelsen kan oplyse, at der har været en stigning i antallet af klager grundet de mange flyvninger, som er blevet aflyst som konsekvens af coronakrisen, skriver kontorchef Lars Korsholm i Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen i en mail til DR Nyheder.
På to måneder fra 14. marts til 14. maj i år har styrelsen modtaget i alt 483 klager. Af dem er 333 klager over aflyste fly - altså 166,5 om måneden i snit.
Det er en fordobling sammenlignet med antallet i 2019 og 2018. Dengang var der gennemsnitligt 82 klager om måneden grundet aflysninger.
/ritzau/
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.