Coop vil lette frikadelle-overblikket

Forbrugerne skal have lettere ved at navigere i supermarkedernes kølediske. En delikatesse skal være en delikatesse.
Det skal være lettere at finde ud af, hvad indpakningen indeholder.
Det skal være lettere at finde ud af, hvad indpakningen indeholder. Foto: DALHOFF, CASPER / POLFOTO

Når man køber en ekstra lækker postej til frokosten, skal man også være sikker ikke på, at den er lækrere end de andre.

Indtil nu har supermarkedernes delikatesseafdelinger været fyldt med præfabrikerede dagligvarer, som kun adskiller sig fra de "normale" varer ved at være anderledes pakket ind.

Efter dagens historie i 24 Timer, hvor Forbrugerrådet blandt andet kritisere forholdene, vil man nu se på proceduren i Coop, som står bag Kvickly og SuperBrugsen.

"Vi kan måske blive mere klare på, hvad det er, der er hjemmelavet, for vi har en masse specialiteter i slagterafdelingerne," siger Jens Juul Nielsen informationschef i Coop til Newspaq, og uddyber:

"Vi vil se, om der er nogen steder, hvor vi kan gøre skiltningen endnu mere synlig for forbrugerne. Måske skal vi være endnu tydeligere omkring, hvad der er produceret fra grunden i den enkelte butik, og hvad der kommer fra en leverandør."

Også Bilka, Føtex og SuperBest er blevet undersøgt, hvor man fandt samme ompakningsprocedure.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.