Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Danmarks største dagligvarevirksomhed vil nu udfordre giganterne inden for kosmetik, hårpleje og skønhedsprodukter.
Det sker med etablering af ny butik på nettet under coop.dk, hvor man vil tilbyde danske forbrugere kendte mærkevarer til markant lavere tilbudspriser, end der er på markedet i dag.
"I dag sælges de fleste mærkevarer indenfor skønhedsområdet uden større priskonkurrence hos ganske få udbydere i fysiske butikker. Det vil vi lave om på," siger kategorichef Helle Stenbak, coop.dk
Midlerne til at erobre markedet er markant lavere priser end i de fysiske butikker og et større vareudvalg i sortimentet for de udvalgte mærker end i de fleste netbaserede butikker.
Der er et voksende marked for salg af skønhedsprodukter på nettet, men det er stadig beskedent i forhold til salget i de fysiske butikker. Og de butikker der er, har typisk et udvalg med relativt få varianter af de forskellige mærker. Coop.dk/skønhed vil have et langt større udvalg inden for en række kendte mærker for parfume, cremer, hårstyling og lignende. Der vil fra starten være flere end 1700 varer på coop.dk - og udvalget vil løbende blive udvidet.
Satsningen sker som led i Coops ambitiøse satsning på at fordoble sin omsætning på nettet, der allerede i dag er på et pænt tre-cifret million-beløb. Tidligere i år introducerede man et nyt koncept på nettet, hvor man nu tilbyder kunderne seks specialbutikker med stort udvalg, herunder nogle af markedets mest markante mærkevarer. Det er:
* Haveliv (møbler, maskiner og udstyr til leg)
Legetøj (ting til leg og læring)
Cykler (kvalitetscykler til gode priser)
Baby (alt til de første år)
Vin (unikke vine, der typisk ikke fås i butikkerne)
Bolig (møbler, bolig- og køkkenudstyr)
Nu tilføjes skønhed, som er koncernens hidtil mest ambitiøse satsning.
Coop.dk/Skønhed bliver en del af Danmarks største "Click & Collect" løsning hos Coop, hvor kunderne kan bestille varerne til fri levering til en af de 700 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli'Brugsen ved bestilling for over 400 kr. Her kan kunderne også gratis returnere varerne. Varerne kan desuden leveres direkte til kundens bopæl. De 1,4 million medlemmer af Coop får point på køb her på samme måde som i de fysiske butikker og kan altid betale deres køb på coop.dk med deres point, helt eller delvist.
Yderligere information:
Kategorichef Helle Stenbak, 5221 4248 / Helle.stenbak@coop.dk
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.